Смело можем да кажем, че термина “ПОС система“ в последните години надгради съдържанието си. И ако абревиатурата ПОС до скоро беше разбирана съвсем конкретно, като: Точка на продажби, то вече това не е така.
Към днешна дата точката на продажби, представлява само основна функционалност в изграждането на цялостната система. Нека разгледаме някои от ключовите възможности на съвременните ПОС системи.
Какви са те: ПРОФЕСИОНАЛНИ БИЗНЕС АСИСТЕНТИ С ОГРОМЕН ПОТЕНЦИАЛ.
Благодарение на съвременните технологии, облачните ПОС системи помагат на собствениците на заведения да автоматизират ежедневните си задачи. Да, тук не говорим единствено за проследяване на парични и стокови потоци – следене на продажби, тук става въпрос за цялостно оптимизиране на всички процеси. Възможността за проследяване на записите в системата, от различни точки на достъп. Възможността за изграждане на резервационна система, обединяваща различни канали за подаване на резервации. Нагледност, точност, информираност, избягване на грешки. Възможността за разработване на лоялна клиентска система и надграждането й, свързвайки я с различни мобилни приложения и сайтове. Използвайте абсолютната информираност за всички тези процеси, която ви предоставят съвременните ПОС системи. Свързаността, това е ключовия елемент в развитието на бизнеса.
Използвайте POS системата си за анализ, справки и структурно планиране. Не си позволявайте лукса да губите от инвестициите си, поради липса на информация. POS системата Ви разполага с всички необходими записи на данни и е най-довереният помощник на вашия счетоводител. Спомагайки работата му, Вие намалявате риска от субективни грешки. Възможността да му предоставите различни справки според конкретни негови търсения е повече от разнообразна.
Планирайте! Използвайте своята POS система, като PR и HR експерт. Както вече споменахме POS системата ви може да бъде свързана с различни платформи и мобилни приложения. Можете да рекламирате, да планирате, да информирате потенциалните си клиенти за различни ваши активности и също така да получавате обратна връзка от тях. Това значително ще улесни вашия бизнес и стратегия.
На ниво клиенти, POS системата усъвършенства логистиката в заведението, като например времето за изчакване, етапност, специални указания дадени от клиента и други. Това автоматизира кореспонденцията на персонала и повишава нивото на обслужване. Високото ниво на обслужване прави клиентите щастливи, а това е предпоставка те да се върнат при вас. Освен, че ще оставите клиентите си доволни, посредством записаните данни от посещението им, Вие ще получите информация за предпочитанията и навиците им, което ще спомогне бързо да откриете какво работи и къде грешите.
На ниво персонал, POS системата улеснява и забързва процеса на работа, но не това е най-ключовият момент. Благодарение на съвременните разработки Вие можете да проследите ефективността на служителите си. Ще получавате информация за това, кои служители помагат на Вашето заведение да печели повече пари и съответно ще можете персонално да ги мотивирате. Ако персоналът се представя добре и на високо ниво, дори в по-слаби часови интервали, това ще се отрази в записите на данни и тази възходяща тенденция ще може да бъде повикана, като информация от вашата POS система. Не бива да забравяте, че персонала е този, който движи в голяма степен бизнеса, в една или друга посока. Правилното възнаграждение на служителите е сред много важните и деликатни моменти, които не бива да се пропускат.
Всички тези възможности на POS системата са абсолютна реалност и ако не сте се възползвали от тях, вероятно не я ползвате в пълната й функционалност. Прегледайте своята POS система, за да се уверите в каква степен използвате възможностите й и нуждае ли се тя от надграждане. Не забравяйте – вашата POS система е много повече от Точка на продажби.